Το «τρενάκι του τρόμου» συνεχίζεται στην Ελλάδα 2.0

Της Μαρίας Ντάσιου

Το πρωί της Παρασκευής 13 Σεπτεμβρίου 2024 παρ’ ολίγον να είχαμε νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα με τρένα που ήταν γεμάτα επιβάτες. 

Αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παραλίγο να συγκρουστεί με άλλη αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Αθήνα. Την τελευταία στιγμή ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που πήγαινε προς το αεροδρόμιο άκουσε ότι δόθηκε εντολή αναχώρησης στην άλλη, ειδοποίησε τον σταθμάρχη και ακινητοποίησαν τα τρένα μόλις 500 μέτρα πριν εισέλθουν σε μονή γραμμή!

Το συμβάν επιβεβαίωσε ο Ο.Σ.Ε. με ανακοίνωσή του.

Τεράστια ανησυχία συνεχίζει να προκαλεί το θέμα της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου της πατρίδας μας. Δεν έχουν περάσει παρά μόνο λίγοι μήνες από την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη και κάθε τόσο ακούμε για «παρολίγον» συγκρούσεις τρένων. 

Το «από τύχη ζούμε» – που τύχη δεν υπάρχει – και το «πάμε κι όπου βγει» είναι πλέον δύο φράσεις που χαρακτηρίζουν τα όσα συμβαίνουν στην χώρα μας, με την κυβέρνηση να αδιαφορεί παντελώς για τα προβλήματα ασφάλειας των δημόσιων μεταφορών. 

Η υποτιθέμενη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα προληπτικά μέτρα για την αποφυγή ατυχημάτων που κόμπαζαν οι κυβερνώντες ότι θα λάμβαναν, φαίνεται ότι ήταν μόνο λόγια του αέρα. Μπαίνουμε στα τρένα και έχουμε μέσα μας φόβο για το τι μπορεί να μας συμβεί. 

Εν έτη 2024 είναι δυνατόν να μην μπορούν να εκσυγχρονίσουν τα συστήματα ασφαλούς κίνησης των σιδηροδρομικών συρμών; Πότε σκοπεύουν να λειτουργήσουν σε όλο το δίκτυο την τηλεδιοίκηση που την έχουμε χρυσοπληρώσει; Πόσο δύσκολο είναι να βάλουν νέα συστήματα φωτοσήμανσης, να καθαρίζουν το δίκτυο από τα δέντρα και την βλάστηση, να συντηρούν το τροχαίο υλικό; 

Προφανώς αυτά δεν είναι δύσκολα ούτε ακατόρθωτα! 

Ακατόρθωτο, όμως, είναι η κυβέρνηση να ενδιαφερθεί για τους πολίτες αυτής της χώρας και να πράξει αυτά που πρέπει. Το μόνο που την νοιάζει είναι να συνεχίζει το καταστροφικό σχέδιο εξόντωσης των Ελλήνων και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.

Η μία κυβέρνηση συνεχίζει το έργο της προηγούμενης. Γι’ αυτό άλλωστε πούλησαν και τα τρένα μας σε ιδιωτική εταιρεία, η οποία απολαμβάνει όλα τα έσοδα από τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Και εμείς οι Έλληνες πληρώνουμε ότι σχετίζεται με το δίκτυο για να εξυπηρετούμε την εταιρεία! Και τελικά τρένα δεν έχουμε!

Σε όλη την Ευρώπη, αλλά και παγκοσμίως, το τρένο είναι ένα από τα μέσα δημόσιας συγκοινωνίας που εξυπηρετεί εκατομμύρια ανθρώπους. ‘Εχουμε δει υπερσύγχρονες υποδομές σιδηροδρομικού δικτύου να έχουν κατασκευαστεί σε πολλές περιοχές του πλανήτη. Η τεχνογνωσία υπάρχει, οπότε, ως φαίνεται, λείπει η θέληση αυτών που έχουμε βάλει να μας διοικούν. 

Η Ελλάς είναι μια χώρα που πρέπει να έχει υπερσύγχρονο σιδηρόδρομο υψηλών ταχυτήτων και προδιαγραφών για να καλύπτει τόσο τις ανάγκες του επιβατικού της κοινού από άκρη σε άκρη της επικράτειας, όσο και τις ανάγκες του διεθνούς εμπορίου. 

Είμαστε στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων και πάρα πολλές μεταφορές γίνονται δια μέσου της χώρας μας. Μπορούμε να έχουμε υπερκέρδη μόνο και μόνο από την διακίνηση εμπορευμάτων μέσω των εμπορικών αμαξοστοιχιών που θα συνδέονται με το ευρωπαϊκό δίκτυο. 

Η κατασκευή του νέου υπερσύγχρονου σιδηρόδρομου είναι προγραμματισμένη να συμβεί από την στιγμή που θα αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας η Ελλήνων Συνέλευσις. Στόχος είναι οι πολίτες να έχουν ασφαλή, γρήγορη και οικονομική μετακίνηση σε όλη την επικράτεια. Όπως επίσης και να καταστεί η Ελλάδα παγκόσμιο κέντρο συναλλαγών και εμπορίου.

Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι άμεσα όλες οι συγκοινωνίες επανέρχονται στο δημόσιο και θα λειτουργούν υπό την αιγίδα του κράτους και για όφελος των Ελλήνων πολιτών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *