Ο νόμος για τα μη κρατικά πανεπιστήμια καταστρατηγεί το Σύνταγμα

του Πέτρου Ιακώβου

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε ότι στο Υπουργικό Συμβούλιο της Τετάρτης 20 Δεκεμβρίου 2023 ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού παρουσίασε το νομοσχέδιο για το «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο», όπως το ονόμασε. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επισήμανε ότι το νομοσχέδιο αυτό του Υπουργείου Παιδείας κυρίως στοχεύει στην αντιμετώπιση του προβλήματος φυγής Ελλήνων φοιτητών στο εξωτερικό και στον περιορισμό της ακαδημαϊκής διασποράς σε Εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, θεσπίζοντας έναν νόμο που επιτρέπει την εγκατάσταση, ίδρυση και λειτουργία παραρτημάτων αναγνωρισμένων ΑΕΙ της Ε.Ε. και τρίτων χωρών.

Από το Υπουργείο Παιδείας δόθηκε ενημερωτικό σημείωμα με 20 ερωτήσεις και αντίστοιχες απαντήσεις που αφορούν την Ελληνική Τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα νέα δεδομένα του νομοσχεδίου, σε ότι αφορά τα Δημόσια και τα μη κρατικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. 

Από την πληθώρα των ερωταπαντήσεων ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν εκείνες που αφορούν την καταστρατήγηση των παραγράφων 4, 5 και 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος, που η κυβέρνηση προσπαθεί να καλύψει με διάφορες δικαιολογίες. 

Το πρώτο μέρος της παραγράφου 4 του άρθρου 16 του Συντάγματος, (ΦΕΚ Α’ Αρ. φύλλου 211/24 Δεκεμβρίου 2019), ορίζει ρητά και χωρίς καμία εξαίρεση ότι: «Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια.».

Κατά συνέπεια είναι απολύτως χωρίς καμία λογική η τελολογική ερμηνεία που προβάλλει το Υπουργείο Παιδείας ότι, η επιβολή διδάκτρων στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα των δημοσίων πανεπιστημίων είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα και ότι υπό το φως του ενωσιακού δικαίου επιτρέπεται η λειτουργία παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων με την εγγύηση και εποπτεία του κράτους!   

Το πρώτο μέρος της παραγράφου 5 του άρθρου 16 του Συντάγματος ορίζει ξεκάθαρα ότι: «H ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση.».

Το τελευταίο μέρος της παραγράφου 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος ορίζει σαφέστατα ότι: «H σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται.».

Όταν ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κομπάζει ότι η κυβέρνηση ανοίγει τα κλειστά σύνορα της χώρας και απελευθερώνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, καταστρατηγώντας όμως τις σημαντικές παραγράφους του άρθρου 16 του Συντάγματος, αυτό υπονοεί αν μη τι άλλο, ότι απελευθερώνει την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην ασυδοσία του ιδιωτικού κεφαλαίου, εντόπιου και αλλοδαπού. 

Και όταν ο ίδιος υπουργός βεβαιώνει ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η απόλυτη διαφάνεια στις δαπάνες των χρημάτων που θα δαπανηθούν από τα προγράμματα του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας & Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ) και του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, θα πρέπει να του θυμίσουμε ότι έχει αποδειχθεί ότι όλα τα μεγάλα σκάνδαλα, (Siemens, Novartis κ.α.) ξέσπασαν στο όνομα της απόλυτης διαφάνειας.

Για ποιο λόγο η κυβέρνηση παραβιάζει τόσο ωμά το Σύνταγμα, επιτρέποντας με νόμο σε ιδιώτες να συστήσουν ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην χώρα μας, αντί να ευθυγραμμίσει προς την ορθή κατεύθυνση τον δημόσιο χαρακτήρα αυτών;   

Η Παιδεία είναι ο κρισιμότερος και πιο νευραλγικός τομέας της κοινωνίας.

Το Έθνος μας είναι το έθνος που προήγαγε τον Πολιτισμό στην πιο υψηλή του βαθμίδα και γι’ αυτό οι περισσότεροι άνθρωποι ανά τον πλανήτη το θαυμάζουν. Αυτό επιτεύχθηκε μέσα από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που προήγαγε τη νοητική διεργασία μόνο στο πραγματικό και αληθινό της Κοσμοθέασης και όχι στον κόσμο των συναισθημάτων και των παθών.

Η Τρίτη βαθμίδα της εκπαίδευσης οφείλει να είναι πάντα σε απόλυτη συνεργασία με τον παραγωγικό ιστό της Πολιτείας, ώστε κάθε καινοτομία, κάθε νεωτερισμός να εφαρμόζεται άμεσα προς όφελος ολόκληρης της κοινωνίας αδιακρίτως και όχι προς όφελος των σκοτεινών συμφερόντων συγκεκριμένων ομάδων, όπως σέχτες, μασονικές εταιρείες, στοές και δογματικά ιερατεία

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *