Η παιδεία στο στόχαστρο των ιδιωτικοποιήσεων

του Παρασκευά Αρσενίου

Η υφυπουργός παιδείας κ. Δόμνα Μιχαηλίδου σε συνέντευξη της στην ΕΡΤ εξήγησε την διατύπωση του πρωθυπουργού κατά την ομιλία του στην Βουλή για τον Προϋπολογισμό όπου είπε «Ήρθε η ώρα να εισάγουμε στην Ελλάδα μη κρατικά ανώτατα ιδρύματα» και βεβαίωσε ότι το σχετικό νομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα και ότι θα έχει γίνει νόμος του κράτους εντός του πρώτου μήνα του 2024.

Η κ. Μιχαηλίδου προχώρησε περισσότερο αναφερόμενη σε “ ανοιχτό συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια” βαθμίδα. Ουσιαστικά αναφέρθηκε στην ιδιωτικοποίηση και των τριών βαθμίδων.

Η συνέντευξη της ήταν δείγμα προχειρολογίας κάτι που αντανακλά τις ενέργειες της κυβέρνησης και την φούρια με την οποία προωθεί τα σχέδια των αφεντικών της.

Φαίνεται πως πάντα χρησιμοποιείται η ίδια μέθοδος. Η καθεστωτική κυβέρνηση δημιουργεί το πρόβλημα – οι κυβερνώμενοι ζητούν λύση – η κυβέρνηση προτείνει την δική της προσχεδιασμένη λύση την οποία και εφαρμόζει χωρίς καμία αντίρρηση. Αιτία; Η αδράνεια, η ιδιώτευση, ο απροθυμία ανάληψης της ευθύνης από μέρους των κυβερνωμένων.

Η παιδεία στην χώρα μας όπως και η όλη κυβερνητική “πολιτική” πάσχει βαρέως από καταβολής του Ελληνικού κράτους.

Ο πρωθυπουργός χρησιμοποίησε την έκφραση “ήρθε η ώρα ..” και το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι ποια είναι αυτή η ώρα και από ποιον και πως καθορίστηκε; Δεν χρειάζεται μεγάλη έρευνα για τις απαντήσεις. Ο πρωθυπουργός είναι ενήμερος ότι το “φρούτο” ωρίμασε. Τόσο οι προκάτοχοι του όσο και ο ίδιος έκαναν τα πάντα για να απαξιώσουν κάθε τι που θα μπορούσε να διατηρεί και να εξασφαλίζει την ταυτότητα του Έλληνα, την υγεία του, την οικονομική του ευρωστία και προπάντων τον αυτοσεβασμό του.

Στο σημείο αυτό θα ήταν σημαντικό να αναρωτηθούμε γιατί από τον τακτικό προϋπολογισμό  του 2023 από τα 798 Δις ευρώ, το 93,8% πιστώνεται στο υπ. Οικονομικών, ενώ στο υπουργείο παιδείας μόνο το 0,62%!

Είναι να αναρωτιέται κάποιος πως το υπουργείο παιδείας μιλάει διαρκώς για πρωτοβάθμια – δευτεροβάθμια – τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τι έγινε η παιδεία;

Αφού αφαιρέθηκε ύπουλα υποκαταστάθηκε με την εκπαίδευση κάτι που θυμίζει την εκπαίδευση του σκύλου ως φύλακα ή να φέρνει τις παντόφλες στον αφέντη του.

Με την διαρκή υπονόμευση και ειδικά μέσω υποχρηματοδότησης ακόμη και αυτή η εκπαίδευση απαξιώθηκε στα μάτια του Έλληνα πολίτη ο οποίος οδηγείται στην παντοιοτρόπως υποβοηθούμενη ιδιωτική εκπαίδευση για να αποκτήσει ο γόνος του τα απαιτούμενα προσόντα για να μπορεί να επιπλέει στην ταραχώδη κοινωνικο-οικονομική θάλασσα.

Οι αρετές του γένους μας έφτασαν να μπορούν να αναδεικνύονται μόνο σε κέντρα του εξωτερικού, αυτό είναι μια αληθινή πνευματική και όχι μόνο αιμορραγία της χώρας μας.

Έλληνες διαπρέπουν στο εξωτερικό σε όλους τους τομείς και σε όλα σχεδόν τα επιστημονικά ιδρύματα.

Μία αληθινή πολιτεία έχει ανάγκη από πολίτες δημιουργικούς, ελεύθερους στην σκέψη, τους λογίους, επιστήμονες, τεχνίτες, καλλιτέχνες, πραγματικούς αθλητές της αρετής και της αλήθειας. Η παιδεία είναι αυτή που μπορεί να τους διαμορφώνει και αυτή είναι ευθύνη και καθήκον της πολιτείας και μόνο πρότυπο άξιο μίμησης πρέπει να είναι.

Μια αληθινή πολιτεία έχει ανάγκη να ασφαλίζει τον εαυτό της ασφαλίζοντας και διαμορφώνοντας τον πολίτη της και εύλογα προκύπτει το ερώτημα, έχουμε άραγε αληθινή πολιτεία, έχουμε ενεργούς αληθινούς πολίτες;

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *