Του Κύψελου Λεωνίδη Ιάκωβου
Την Τρίτη 15 Απριλίου στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης, δύο άνθρωποι απανθρακώθηκαν και τρεις τραυματίστηκαν όταν φορτηγό με Ουκρανικές πινακίδες έπεσε με μεγάλη ταχύτητα σε δύο ΙΧ παρασύροντας και το κουβούκλιο των διοδίων.
Στην περιοχή είχε πυκνή ομίχλη με αποτέλεσμα το φορτηγό, κινούμενο με μεγάλη ταχύτητα, να προσκρούσει σε προστατευτικό και να συμπαρασύρει τα δύο αυτοκίνητα και το κουβούκλιο στην καταστροφή.
Η υπάλληλος των διοδίων και οι δύο επιβάτες του πρώτου αυτοκινήτου απομακρύνθηκαν εγκαίρως με μικροτραυματισμούς πριν ξεσπάσει η φωτιά, οι επιβάτες όμως του δεύτερου οχήματος δεν κατάφεραν να διαφύγουν και κάηκαν ζωντανοί.
Πηγές αναφέρουν ότι η μπάρα της e-pass λωρίδας δεν λειτουργούσε δημιουργώντας πολλά προβλήματα στα οχήματα καθώς έπρεπε να κάνουν όπισθεν για να αλλάξουν λωρίδα.
Εν έτη 2025, σε μία πολιτισμένη(!) Ευρωπαϊκή χώρα όπου η κυβέρνηση, σε κάθε ευκαιρία πανηγυρίζει για τα επιτεύγματά της, οι οδικές υποδομές της χώρας μετατρέπονται σε καρμανιόλα και θρηνούμε νεκρούς χωρίς λόγο.
Οι ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα είναι πραγματικά πολυσύνθετες. Η ομίχλη, η μεγάλη ταχύτητα του φορτηγού, η μπάρα του e-pass που δεν δούλευε, η ελλιπής σήμανση του δρόμου, ακόμα και η απουσία αστυνόμευσης στους δρόμους.
Άρα έχουμε και ατομικές ευθύνες αλλά και ευθύνες του κράτους. Ευθύνη έχει ο οδηγός του φορτηγού που έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα στα διόδια, αλλά αν υπήρχαν περισσότεροι έλεγχοι και μηχανικά μέσα ελέγχου ταχύτητας στους δρόμους, θα ήταν πιο συνετή η οδηγητική συμπεριφορά των οδηγών και θα είχε ίσως αποτραπεί το συμβάν.
Ευθύνη έχει η ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης και εκμετάλλευσης του δρόμου γιατί δεν δούλευε σωστά η μπάρα. Γιατί δεν είχε σωστή σήμανση στον δρόμο ώστε να προειδοποιήσει τους διερχόμενους οδηγούς. Η ομίχλη στην περιοχή του Πολυμύλου είναι σύνηθες φαινόμενο, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο και έπρεπε να έχουν ληφθεί μέτρα για την ομαλή λειτουργία των διοδίων. Το κράτος από την άλλη θα έπρεπε να ορίσει επακριβώς το πλαίσιο ορθής λειτουργίας των διοδίων και να ελέγχει συχνά την τήρηση και την λειτουργία όλων των κανόνων και μηχανισμών ασφάλειας του Πολίτη.
Αλλά η μεγαλύτερη ευθύνη που οφείλουμε να καταλογίσουμε στο κράτος είναι η παράδοση της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων σε ιδιώτες. Οι στόχος του ιδιώτη είναι το κέρδος. Ειδικότερα για τις εμπλεκόμενες εταιρείες σε όλα τα μεγάλα έργα της χώρας με αμφιλεγόμενες σχέσεις με την κυβέρνηση, στόχος είναι το άκρατο κέρδος και αν είναι δυνατόν χωρίς ιδία κεφάλαια. Έτσι τα έργα γίνονται, όπως αναφέρει στην σελίδα της η Εγνατία Οδός ΑΕ, με κρατικά κεφάλαια του Ελληνικού Δημοσίου και διαφόρων Ευρωπαϊκών Ταμείων.
Η ιδιωτική εταιρεία, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. που θα έχει την διαχείριση (συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου) για 35 χρόνια θα απολαμβάνει την κερδοφορία από τα διόδια που συνεχώς αυξάνονται και τιμολογιακά αλλά και ποσοτικά στους αυτοκινητόδρομους.
Η κυβέρνηση απώλεσε μία υπολογιζόμενη κερδοφορία από 3 έως 6 δισεκατομμυρίων έναντι 1 περίπου δισεκατομμυρίου με την ανάθεση της διαχείρισης στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Αλλά το χειρότερο όλων είναι ότι παρέδωσε την ασφάλεια των Πολιτών σε μία ημέτερη ιδιωτική εταιρεία χωρίς να ελέγχει και να απαιτεί την ορθή λειτουργία της.
Όταν πρόκειται για ατομική ευθύνη ανωνύμων φυσικών προσώπων (απλών Πολιτών) το κράτος εξαντλεί την αυστηρότητα του σε κυρώσεις και σε πρόστιμα.
Όταν όμως πρόκειται για μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες διαπλεκόμενες με κυβερνητικά στελέχη τότε ακόμα και η ανθρώπινη ζωή χάνει την αξία της έστω και αν τελειώνει με τέτοιο φρικτό τρόπο.
Ο Έλληνας Πολίτης είναι ο μόνος σε Ευρωπαϊκό, αν όχι σε παγκόσμιο επίπεδο που πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας και διόδια στους δρόμους. Παρόλα αυτά η ποιότητα του οδικού δικτύου και των υποδομών του είναι από χαμηλή έως ανύπαρκτη με αποτέλεσμα να θρηνούμε συνεχώς θύματα στην άσφαλτο. Κύριος υπεύθυνος για αυτή την κατάντια είναι το κράτος και τα κόμματα που κυβέρνησαν αυτόν τον τόπο.
Είναι ντροπή και αίσχος για τον κρατικό – κυβερνητικό μηχανισμό η παράδοση της ασφάλειας του Πολίτη σε ιδιώτες. Γιατί δεν είδαμε καμία δήλωση από κυβερνητικά στελέχη για την απώλεια δύο ανθρώπινων ζωών. Ίσως ήταν μικρή η θυσία σε σχέση με την θυσία των Τεμπών και ήταν ανάξια λόγου.
Αυτά όλα σταματούν με διακυβέρνηση της Ελλήνων Συνέλευσις.
Σταματάει η αποποίηση ευθυνών από την Πολιτεία γιατί η Πολιτεία θα είναι Ανθρωποκεντρική όπως ακριβώς είναι και ο Πολιτικός φορέας της Ελλήνων Συνέλευσις και στόχος θα είναι η προστασία του Πολίτη. Έτσι διορθώνοντας όλα τα κακώς κείμενα των προηγούμενων κομματικών κυβερνήσεων θα μπορέσουν επιτέλους οι Πολίτες να απολαύσουν την ασφάλεια και την ευημερία του Βίου τους.
Σταματάει η διαπλοκή με ημέτερες εταιρείες και λοιπών επιχειρηματικών κύκλων. Η Πολιτεία είναι ο ίδιος ο Πολίτης και είναι δίπλα σε όλες ανεξαιρέτως τις εταιρείες δίνοντας ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης με γνώμονα την αξιοκρατία για την ανάδειξη της καλύτερης και την Ισοκρατία για την ίση αντιμετώπιση από την Πολιτεία.
Τα διόδια θα καταργηθούν καθώς καταπατούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του Πολίτη της ελεύθερης μετακίνησης. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η αντικατάσταση των κομματικών ανδρείκελων από ενεργούς Πολίτες που θα παράγουν ορθή πολιτική για να ευημερήσει το Έθνος. Και αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με την Ελλήνων Συνέλευσις.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ