Μπορεί η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία να έχει εμπιστοσύνη στο Ελληνικό Κράτος;

Της Ντάσιου Μαρίας

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, σε πρόσφατο άρθρο του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, έγραψε για την αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, μετά από την πώληση των ελληνικών ναυπηγείων σε ιδιωτικούς επενδυτικούς ομίλους.  

Το άρθρο τιτλοφορείται “ Η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία αξίζει την εμπιστοσύνη του κράτους”. Ανάμεσα σε άλλα, ανέφερε ότι “δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι ο ναυπηγοεπισκευαστικός και κατασκευαστικός κλάδος κατέρρευσε, όχι μόνο λόγω της παγκόσμιας κρίσης, αλλά και από άλλες ελληνικές παθογένειες και την αδυναμία του κράτους και των ιδιωτών να παρουσιάσουν ένα σοβαρό, στραμμένο προς το μέλλον σχέδιο για την βιωσιμότητα των ναυπηγείων. Αυτή ακριβώς την βιωσιμότητα οφείλει να εγγυηθεί το Κράτος εξαλείφοντας όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ανάσχεση στην δυναμική που αποκτά ο τομέας, αλλά και στοιχεία που θα θέσουν σε κίνδυνο την εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα”.

Μπορεί όμως η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία να έχει εμπιστοσύνη στο κράτος; 

Δυστυχώς η μεγαλύτερη συνεχόμενη παθογένεια είναι ότι μια από τις βασικότερες οικονομικές δυνάμεις της χώρας, ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, δεν είναι «a priori» υπό δημόσια διοίκηση. 

Η εκμετάλλευση των ελληνικών ναυπηγείων από τις ελληνικές κυβερνήσεις για την αποκόμιση προσωπικού οφέλους των εμπλεκομένων, προσφέροντας διευκολύνσεις και  εξυπηρετήσεις σε εταιρείες ιδιωτικών συμφερόντων, μπορεί να καταγραφεί στα διαχρονικά σκάνδαλα της πατρίδας μας. 

Εγχώριοι επιχειρηματίες, γερμανικές εταιρείες, αγγλικοί όμιλοι, ως και επιχειρήσεις από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα πέρασαν τα τελευταία τουλάχιστον 40 χρόνια από τα ελληνικά ναυπηγεία, απομυζώντας υπερβολικά κέρδη και κρατικές επιχορηγήσεις με την στήριξη του ίδιου του κράτους.  

Για παράνομες επιδοτήσεις στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά άνω του μισού δισ. ευρώ καταδικάστηκε η Ελλάδα το 2018 από το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πολλές δικαστικές υποθέσεις έχουν λάβει χώρα, όπου εμπλέκονται πολιτικοί όλων των κομματικών αποχρώσεων για μίζες και δωροδοκίες από εγχώριους και ξένους επιχειρηματίες.

Το συνολικό κόστος των επιπτώσεων για την οικονομία της χώρας διαχρονικά είναι δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ!

 Και τώρα τι; Προσπαθεί να μας πείσει ο κος Κορκίδης ότι έχουν εξαλειφθεί οι παλιές παθογένειες του κομματικού κράτους; 

Θέλει να ξεχάσουμε δηλαδή ότι την ίδια στιγμή που παραγγέλναμε τρεις φρεγάτες από την Γαλλία αξίας 3 δισ. ευρώ, το κράτος διαπραγματευόταν με ιδιώτες τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τελικά προχώρησε στην πώλησή τους στο ευτελές ποσό των 62,5 εκ. ευρώ; 

Και τις δύο συμφωνίες τις ετοίμασε, τις προχώρησε και τις υπέγραψε η σημερινή κυβέρνηση!  

Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει, για την αναβάθμιση και εκσυγχρόνιση του εξοπλισμού των συγκεκριμένων ναυπηγείων, το κόστος ανέρχεται περίπου στα 700 εκ. ευρώ. Πολύ λιγότερα από το κόστος της μίας μόνο φρεγάτας! Αυτό ζητάει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ να εγγυηθεί το κράτος; Την συνέχεια της διαπλοκής;

Πρέπει να μπει ένα τέλος σε όλη αυτή την καταστροφική πορεία. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο από μια ισχυρή, αμιγώς ελληνική κυβέρνηση που θα έχει υπό κρατική διοίκηση όλη την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία. 

Η Ελλάδα, η χώρα με την τεράστια διαχρονική συνεισφορά στον τομέα της ναυπηγικής και της ναυτιλίας, πρέπει να ηγηθεί ξανά. Μπορεί να γίνει υπερδύναμη στην ναυπηγοεπισκευαστική και λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητάς της και λόγω της τεχνογνωσίας στον τομέα.

Με νέες υπερσύγχρονες μεγάλες πλωτές δεξαμενές μπορούμε να ξεκινήσουμε την κατασκευή μεγάλων πλοίων, εμπορικών, πολεμικών, φρεγατών, ακόμη και υποβρυχίων. Αυτό σημαίνει ότι δημιουργούνται χιλιάδες θέσεις εργασίες για νέους ανθρώπους που θα έχουν μόνιμο και σταθερό εισόδημα, ώστε να μην χρειάζεται να φεύγουν από την πατρίδα τους για οικονομικούς λόγους.    

Με τόσο τεράστια θαλάσσια δυναμική η χώρα μας και δη η νησιωτική, μπορεί και πρέπει να έχει χιλιάδες σύγχρονες προβλήτες και καρνάγια, ώστε να κάνει επισκευές παντός τύπου: από βάρκες, γιοτ, σκάφη μέχρι μεγάλα πλοία. 

Αυτήν την αέναη ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας, αλλά και γενικά της ναυτιλίας, μπορεί και την εγγυάται μόνο η Ελλήνων Συνέλευσις. 

Διαθέτει τα κεφάλαια, έχει έτοιμο και δομημένο το πρόγραμμα για να μπει άμεσα σε εφαρμογή, αλλά πρώτα από όλα έχει την ισχυρή πολιτική βούληση να πράξει υπέρ όλων των Ελλήνων. 

Μόνο έτσι η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία μπορεί να έχει εμπιστοσύνη στο κράτος!

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *