Η πρόσβαση στην γνώση υφίσταται μόνο για όσους μπορούν

Της Ντάσιου Μαρίας

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης προέβη σε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου 2024. 

Δήλωσε ότι αποστολή του υπουργείου του είναι να διασφαλίσουν ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην γνώση, χωρίς εμπόδια και περιορισμούς, και ότι η ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση αποτελεί θεμέλιο της κοινωνικής δικαιοσύνης.

Πολύ ωραία τα λέει και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του, ότι έτσι θα έπρεπε να συμβαίνουν τα πράγματα. 

Η πραγματικότητα, όμως, που βιώνουμε στην πατρίδα μας είναι τελείως διαφορετική. 

Για ποια ισότιμη πρόσβαση σε όλους μιλάει, όταν τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει εκατοντάδες σχολεία ανά την επικράτεια ή δεν υπάρχουν σχολικά κτίρια για να στεγάσουν τους μαθητές της εκάστοτε περιοχής; 

Και δεν αναφέρομαι μόνο σε απομακρυσμένα μέρη, όπου κι εκεί δεν θα έπρεπε να υπάρχει διάκριση. Αυτό συμβαίνει ακόμη και σε αστικά κέντρα, όπου παιδιά κάνουν μάθημα μέσα σε λυόμενα και σε κοντέινερ εν έτη 2024!

Ποια ισότητα και κοινωνική δικαιοσύνη βιώνουν οι μαθητές που προέρχονται από φτωχότερες οικογένειες και δεν μπορούν να έχουν εξωσχολική εκπαίδευση; 

Από το δημοτικό μέχρι και το πανεπιστήμιο οι γονείς αναγκάζονται να πληρώνουν πάρα πολλά χρήματα για ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια για να καλύψουν τις ανάγκες που δεν παρέχονται από την δήθεν δημόσια παιδεία. Όσοι μπορούν βεβαίως, άλλοι δουλεύοντας όλη μέρα για να τα καταφέρουν, άλλοι με στερήσεις αγαθών και μικροαπολαύσεων. Και πάλι πολλοί δεν τα καταφέρνουν.

Παιδεία βέβαια δεν είναι μόνο τα μαθήματα. Είναι όλα όσα χρειάζεται ένα παιδί για το κτίσιμο του πνεύματος και του σώματος. Είναι οι αθλητικές δραστηριότητες, η ενασχόληση με τις τέχνες, η ανάδειξη κάθε δημιουργικού ταλέντου του νέου ανθρώπου. 

Για να προσφέρουν ότι καλύτερο μπορούν οι γονείς στα παιδιά τους και πάλι, αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Όσοι μπορούν.    

Η κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος μας αποκαλύπτει πως η πραγματική αποστολή των κυβερνήσεων ήταν και είναι να διαλύσουν την δημόσια παιδεία, προωθώντας την ιδιωτική, όπου εκεί έχουν πρόσβαση μόνο οι λίγοι. 

Το πρόβλημα είναι γενικό και δεν εστιάζεται μόνο σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Μας αφορά όλους. 

Μόνο η Ελλήνων Συνέλευσις έχει στο πρόγραμμα της ένα πλήρες ολοκληρωμένο σχέδιο για την παιδεία και σκοπεύει να διαθέσει τεράστια κεφάλαια τόσο για τις κτιριακές υποδομές, όσο και για την υλικοτεχνική υποστήριξη και το ανθρώπινο δυναμικό. 

Για την Ελλήνων Πολιτεία η παιδεία είναι ο κρισιμότερος και ο πιο νευραλγικός τομέας της κοινωνίας, διότι μέσω αυτής, διαπλάθονται οι αυριανοί πολίτες.  

Οπότε είναι καθαρά υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει όλα όσα χρειάζονται για την ανάπτυξη όλων των δεξιοτήτων των νέων ανθρώπων.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *