Ελληνικά ναυπηγεία: Δυνατότητα παγκόσμιας πρωτιάς με ορθή διοικητική διαχείριση

Του Δήμου Δημαρέση

Ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά σε άρθρο του τονίζει πως ο ναυπηγο-επισκευαστικός και κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα κατέρρευσε κυρίως από εγχώριες παθογένειες και την αδυναμία του κρατικού μηχανισμού, αλλά και ιδιωτών να παράσχουν ένα σταθερό μακροπρόθεσμο σχέδιο.

Συνεχίζει λέγοντας πως το Κράτος οφείλει να εγγυηθεί την βιωσιμότητα του τομέα, λύνοντας κάθε πρόβλημα και προσπερνώντας όλα τα εμπόδια που θα επιβραδύνουν την ανάπτυξη και δυναμική του ώστε να υπάρχει ανταγωνιστικότητα σε παγκόσμια κλίμακα.

Ολοκληρώνει επισημαίνοντας πως οι άστοχες πολιτικές της Ε.Ε. έφεραν σε αδράνεια τον κλάδο με αποτέλεσμα να κυριαρχούν πλέον στην διεθνή αγορά τα Κινεζικά ναυπηγεία με μερίδα νέων παραγγελιών άνω του 70% στις νέες ναυπηγήσεις.

Μέσα από το πέρασμα πολλών ετών είναι πλέον εμφανής η αναξιοπιστία και έλλειψη σχεδιασμού από μεριάς των Ελληνικών κομματικών κυβερνήσεων για την στήριξη και ανάπτυξη στον τομέα της ναυπηγίας.

Τα Ελληνικά ναυπηγεία ουδέποτε υπηρέτησαν το δημόσιο συμφέρον με τον τρόπο που διαχειρίζονταν από τους κομματικούς μηχανισμούς. Επί σειρά χρόνων οι Ελληνικές κομματικές διοικήσεις στήριζαν και παρείχαν γη και ύδωρ σε κάθε ιδιώτη – επενδυτή που εκμεταλλεύονταν οικονομικά αυτή την μείζονος σημασίας εγκατάσταση ζημιώνοντας με πολλά δισεκατομμύρια το Ελληνικό δημόσιο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η παραγγελία των υποβρυχίων που έγερναν και που σπαταλήθηκαν δεκάδες εκατομμύρια για την κατασκευή τους. Τα ναυπηγεία πέρασαν από τα χέρια πολλών εταιρειών του εξωτερικού όπως η Brown & Root, η HDW, Abu Dhabi Mar.

Παρά το γεγονός πως τα ναυπηγεία αποτελούσαν ιδιωτική εταιρεία, λάμβαναν παράνομα κρατικές επιδοτήσεις προκαλώντας αθέμιτο ανταγωνισμό. Μέσω καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβλήθηκε πρόστιμο άνω του μισού δις ευρώ που μέχρι και σήμερα είναι ανέφικτο να πληρωθεί.

Είναι τεράστια η σημασία για τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά καθώς λόγω ιστορίας , στρατηγικής θέσης σε σταυροδρόμι 3 ηπείρων, υποδομών και τεχνογνωσίας μπορούν να εξυπηρετούν τόσο επισκευές όσο και κατασκευές νέων σκαφών.

Η δυνατότητα μίας τέτοιας εγκατάστασης υπό ορθή διαχείριση μπορεί να εκτινάξει στην κορυφή την χώρα στην οποία εδρεύει.

Ο σχεδιασμός του Πολιτικού Φορέα «Ελλήνων Συνέλευσις» στο θέμα της ναυτιλίας , των ναυπηγείων και των κατασκευών είναι σαφής. Ορίζει πως η Ελλάδα θα αποτελέσει την έδρα στην παγκόσμια ναυτιλία, καθώς οι εταιρίες που τα πλοία τους θα φέρουν Ελληνική σημαία δεν θα φορολογούνται για τα κέρδη τους.

Οι συναλλαγές των ναυτιλιακών εταιρειών θα γίνονται μέσα στην Ελλάδα και θα αφορούν, επισκευές, κατασκευές, τραπεζικές συναλλαγές, ναυλοσύμφωνα. Οι εταιρίες θα έχουν την υποχρέωση να προσλαμβάνουν Έλληνες ως προσωπικό και οι έδρες τους να είναι εντός της Ελληνικής επικράτειας.

Οι υποδομές των ναυπηγείων θα επεκταθούν ανά την Ελλάδα και θα επενδυθούν κεφάλαια για την κατασκευή νέων σύγχρονων πλωτών δεξαμενών που θα φέρουν την δυνατότητα δεξαμενισμού μεγάλων πλοίων.

Θα ενισχυθούν οι ήδη υπάρχουσες υποδομές με τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό. Η ενέργεια για την κίνηση των πλοίων θα αντικατασταθεί από εναλλακτικές μορφές με στόχο την ελεύθερη ενέργεια.

Ταυτόχρονα η ανάγκη για προσωπικό θα αυξηθεί και θα δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Οι νέες εγκαταστάσεις θα αναλαμβάνουν την ναυπήγηση , επισκευή, συντήρηση φρεγατών, πολεμικών και εμπορικών πλοίων, υποβρυχίων σε παγκόσμια κλίμακα.

Η Πολιτεία θα συνεπικουρεί στον τομέα ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει το παγκόσμιο κέντρο εμπορίου και συναλλαγών.

Η ενεργή πολιτική βούληση που συνοδεύεται από υπαρκτά και πιστοποιημένα κεφάλαια με έναν στιβαρό αναπτυξιακό σχεδιασμό μπορεί να απογειώσει την Ελλάδα σε όλους τους τομείς.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *