Της Υψιπύλης Μαρίας Ντάσιου
Το γύρο του διαδικτύου έκαναν οι εικόνες με ένα αθλητικό παπούτσι γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών να “πατάει” τον Παρθενώνα. Οι αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες χιλιάδων χρηστών προφανώς και ήταν δικαιολογημένες για το πώς επέτρεψε το υπουργείο Πολιτισμού να χρησιμοποιηθεί η Ακρόπολη για διαφημιστικούς λόγους.
Μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε, η κα Μενδώνη βγήκε και διέψευσε τις πληροφορίες ότι είχε επιτραπεί από το υπουργείο να υπάρξει πτήση drones πάνω από τον Ιερό Βράχο και απείλησε με μηνύσεις την εταιρεία για παράνομη δραστηριότητα.
Όμως, αποδείχθηκε πως η διαφημιστική εταιρεία, που ανέλαβε την προώθηση της Adidas Hellas, είχε κάνει αίτημα για να νοικιάσει 200 τ.μ. από τον εξωτερικό χώρο του Ζαππείου Μεγάρου και έκλεισε συμφωνία με το διοικητικό συμβούλιο της Επιτροπής Ολυμπίων Κληροδοτημάτων, η οποία είναι υπό την εποπτεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και είναι υπεύθυνη για τον χώρο αυτόν.
Έτσι λοιπόν, σύμφωνα και με την απόφαση που ανέβηκε στην Διαύγεια, το διοικητικό συμβούλιο παραχώρησε 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου στο πλάι του Ζαππείου Μεγάρου για τις 15 Μαΐου 2025, ώστε να διεξαχθεί διαφημιστικό σόου με drones για την προώθηση των συγκεκριμένων αθλητικών ειδών έναντι του ποσού των 380 ευρώ!
Το καλύτερο φόντο είχε η εταιρεία για να κάνει την διαφήμισή της, τον ίδιο τον Παρθενώνα! Και μάλιστα με άδεια! Με το ευτελές ποσό των 380!!! ευρώ “νοίκιασε” το κέντρο της Αθήνας και έκανε το σόου της.
Όλο και πιο φτηνά ξεπουλιούνται τα πάντα στην πατρίδα μας, η ιστορία μας, ο πολιτισμός μας. Ο καθένας κάνει ότι του έρθει στην χώρα μας, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος.
Γιατί, πού βρίσκεται το Ζάππειο Μέγαρο; Μέσα στο κέντρο, κάτω από την Ακρόπολη. Δεν σκέφτηκε κανείς από τους υπεύθυνους να ζητήσει τον σχεδιασμό της εκδήλωσης; Δεν φαντάστηκαν ότι τα drones πετάνε;
Πού είσαι, Ικτίνε; Πού είσαι, Καλλικράτη; Πού είστε να δείτε πώς κατάντησαν το ιερό μνημείο της θεάς Αθηνάς που με τόσο κόπο φιλοτεχνήσατε!
Το κακοποίησαν τόσες φορές στα βάθη του χρόνου και άφησαν ανεξίτηλα τα σημάδια της βαρβαρότητας επάνω του όλοι οι κατακτητές.
Στις μέρες μας, οι κυβερνώντες μας τσιμέντωσαν τον ιερό βράχο της Ακρόπολης και παραμόρφωσαν την αισθητική και την αρχιτεκτονική του μνημείου και του χώρου.
Το προβαλλόμενο παπούτσι πάνω από τον Παρθενώνα, που μοιάζει σαν να τον πατάει, ήρθε να συμπληρώσει ένα ακόμη κομμάτι στο παζλ της απαξίωσης των Ιερών των Ελλήνων.
Ως πότε θα το ανεχόμαστε αυτό; Ποιοί είναι αυτοί που δεν σέβονται τα έργα των προγόνων μας και βρίσκονται σε θέσεις εξουσίας μέσα στην Ελλάδα μας;
Δεν είναι ένα, δεν είναι δύο, είναι χιλιάδες τα παραδείγματα απαξίωσης και παραμέλησης των αρχαιολογικών μας χώρων έως και σήμερα.
Ακόμη χειρότερα, έχουν επιτρέψει -ποιος ξέρει με τι ανταλλάγματα- σε διάφορους αλλογενείς και μη, να ασελγήσουν, να κλέψουν, να καταστρέψουν και να βεβηλώσουν τους ιερούς γεωδαιτημένους τόπους μας.
Ήρθε η ώρα να σταματήσουμε όλον αυτόν τον βιασμό της ιστορίας μας. Στις μέρες των Ελλήνων που πλησιάζουν κανείς δεν θα μείνει ατιμώρητος για ότι έχει πράξει και για κάθε άδικο που έχει παράξει.
Οι ιεροί μας χώροι θα χαρτογραφηθούν από άξιους και έμπειρους αρχαιολόγους. Οι ίδιοι, και μάλιστα με εισαγγελική παρουσία, θα καταγράψουν και κάθε βλάβη που έχουν υποστεί, ώστε να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι.
Στόχος είναι να υπάρξει πλήρης συντήρηση και αποκατάσταση των ιερών ελλάνιων τόπων μας, ώστε να εμφανιστεί ξανά η αρμονία και η αισθητική στις μέρες μας.
Η αισθητική για τους προγόνους μας αποτελούσε μέγιστη αξία και πάνω σε αυτήν δομήθηκαν όλα τα αγάλματα και τα μνημεία της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Η, με οποιονδήποτε τρόπο, προσβολή αυτής συνιστούσε ύβρη και επιβάλλονταν βαριά τιμωρία σε όποιον την έπραττε.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ