Του Θέρσανδρου
Το απόγευμα της Τρίτης 15 Απριλίου, δύο άνθρωποι έχασαν την ζωή τους και άλλοι τρεις τραυματίστηκαν στα διόδια Πολυμύλου Κοζάνης της Εγνατίας οδού. Ένα φορτηγό και ενώ επικρατούσε πυκνή ομίχλη, έπεσε με ταχύτητα πάνω σε δύο ΙΧ αυτοκίνητα και στην συνέχεια, έπεσαν αυτά πάνω στο κουβούκλιο των διοδίων.
Τα τοπικά ΜΜΕ αλλά και η ΕΡΤ ανέφεραν ότι το φορτηγό έτρεχε με αυξημένη ταχύτητα, προσέκρουσε σε ένα προστατευτικό και στη συνέχεια έπεσε πάνω στα δύο αυτοκίνητα που στη συνέχεια κατέληξαν στο κουβούκλιο των διοδίων.
Λόγω της πυκνής ομίχλης κυρίως αλλά και η ταχύτητα που εξελίχθηκε το συμβάν, δεν επέτρεψε τους αυτόπτες μάρτυρες να έχουν καθαρή εικόνα. Για αυτό το λόγο ερευνώνται διάφορα σενάρια σχετικά με τον οδηγό του φορτηγού για παράδειγμα αν συνέβει κάτι μπροστά του που προσπάθησε να το αποφύγει. Θεωρείται δεδομένο πάντως ότι είχε αυξημένη ταχύτητα και αυτό συμπεραίνεται από το ότι παρέσυρε τα δύο αυτοκίνητα για περίπου 20 μέτρα.
Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛΑΣ, Κωνσταντίνα Δημογλίδου δήλωσε ότι, συνάδελφοί της εξετάζουν διάφορες παραμέτρους του δυστυχήματος, εάν τα δύο ΙΧ συγκρούστηκαν πρώτα μεταξύ τους και στη συνέχεια το φορτηγό αυτοκίνητο έπεσε πάνω στο δεύτερο ΙΧ και εκείνο στη συνέχεια πάνω στο πρώτο.
Από την φωτιά που προκλήθηκε στο σημείο των διοδίων κάηκαν οι κάμερες, αλλά το υλικό σώζεται στο κεντρικό σέρβερ και έτσι θα προσπαθήσουν να εντοπίσουν τα πλάνα στο βίντεο την στιγμή του δυστυχήματος.
Κάθε φορά που ακούγεται μία τέτοια είδηση με απώλειες ανθρώπινων ζωών, αναρωτιόμαστε αν θα μπορούσε να αποφευχθεί κάτι τέτοιο.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση αναρωτηθήκαμε ποιός άραγε να φταίει; Ο οδηγός, το οδικό δίκτυο, οι παραλείψεις σωστής σηματοδότησης, η ανεπάρκεια φωτισμού ή μήπως τα διόδια τοποθετήθηκαν σε λάθος μέρος;
Στο συγκεκριμένο σημείο επικρατούν ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες και φαινόμενα, όπως η έντονη ομίχλη που περιορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ορατότητα.
Για αυτό τον λόγο θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ο ανάλογος και κατάλληλος φωτισμός.
Το λιγότερο που θα μπορούσαν να κάνουν στην συγκεκριμένη περίπτωση, ήταν να αφήσουν τις μπάρες ανοιχτές για όσο χρονικό διάστημα υπήρχε το φαινόμενο της ομίχλης, ώστε οι οδηγοί να μη χρειάζεται να σταματούν για να πληρώσουν και να είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους. Ίσως με ανοιχτές μπάρες να μη γινόταν το τραγικό συμβάν με τους απανθρακωμενους ανθρώπους.
Αλήθεια πόσα θα ήταν τα μη εισπραχθέντα ποσά των διοδίων εάν άφηναν ανοιχτές τις μπάρες για όσο επικρατούσε η έντονη ομίχλη;
Άξιζαν περισσότερο από την θυσία των ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους;
Από το ρεπορτάζ πληροφορηθήκαμε επίσης, ότι η μπάρα του αυτόματου διοδίου, μήνες πριν δεν λειτουργούσε σωστά, που σημαίνει κακή συντήρηση και το ερώτημα που γεννάται είναι, τόσες εισπράξεις πού πηγαίνουν αν όχι στην σωστή συντήρηση του οδικού δικτύου;
Σήμερα ο Έλληνας πολίτης πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αλλά και διόδια δηλαδή διπλά. Παρόλα αυτά όμως είναι αναγκασμένος να κυκλοφορεί σε άθλιο και πολλές φορές επικίνδυνο οδικό δίκτυο.
Το οδικό δίκτυο δεν συντηρείται ούτε καν επιφανειακά, ούτε τα φρεάτια απορροής, με ανύπαρκτα πεζοδρόμια που πολλές φορές δεν υπάρχει πρόσβαση για ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, σπάνιος νυχτερινός φωτισμός κλπ.
Αυτά και πολλά ακόμη μπορούν να αλλάξουν όταν υπάρχει ένα οργανωμένο κράτος, που θα έχει θέσει στο κέντρο των υποδομών τον άνθρωπο. Κάτι τέτοιο φυσικά δεν βιώνουμε εδώ και πολλές δεκαετίες στην Ελλάδα, διότι όλες οι κυβερνήσεις νομοθετούν συνεχώς κατά των πολιτών και τους εκθέτουν σε διάφορους κινδύνους, όπως για παράδειγμα το συγκεκριμένο δυστύχημα στα διόδια Πολυμύλου.
Στο χέρι μας είναι να τα αλλάξουμε όλα! Αυτό μπορεί να γίνει με την Ελλήνων Συνέλευσις. Δείτε εδώ την Ιδρυτική διακήρυξη της Ελλήνων Συνέλευσις και θα καταλάβετε, σας προτρέπω να την συγκρίνετέ με οποιοδήποτε από τα πολιτικά κόμματα που υπάρχουν και που σας ζητούν να τα ακολουθήσετε.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ