Του Πέτρου Ιακώβου
Στις 30 Δεκεμβρίου 2024 διαβιβάστηκε σε μορφή φορητού εγγράφου (PDF), της Ετήσιας Έκθεσης 2024, από την Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.), στον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, βάση της υποπερίπτωσης ιβ της περίπτωσης ι της παραγράφου 4 του άρθρου 1 του νόμου 4142/2013, (ΦΕΚ Α Αρ. Φύλλου 83/9 Απριλίου 2013).
Στην έκθεση μεταξύ άλλων, γίνεται αναφορά και αξιολόγηση στην προσέγγιση του εγγραμματισμού, (όρος που εισήγαγε ο οργανισμός της Εκπαιδευτικής Επιστημονικής και Πολιτιστικής Οργάνωσης των Ηνωμένων Εθνών – UNESCO), δηλαδή στο σύνολο των γνώσεων και των δεξιοτήτων που αποκτούν οι μαθητές από τη γραφή, την ανάγνωση και τη μελέτη των μαθημάτων σε όλες τις τάξεις των σχολείων.
Στην έκθεση αναφέρεται ότι μετά την ανάλυση των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργήθηκαν στην Στ’ τάξη Δημοτικού και στην Γ’ τάξη Γυμνασίου του 2022 και 2023 στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά, σε ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών που ξεπερνά το 20% όσων ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, υπάρχει γλωσσική ανεπάρκεια και δυσκολία ανάπτυξης κριτικής και δημιουργικής σκέψης, όπως επίσης και έλλειψη κατανόησης, αλλά και παραγωγής του γραπτού λόγου, σε βαθμό που οι μαθητές αυτοί να θεωρούνται λειτουργικά αναλφάβητοι.
Οι σχολικές κοινότητες εκτός από τα προβλήματα αναλφαβητισμού, αντιμετωπίζουν πλέον και άλλα προβλήματα, που σχετίζονται με την επαναλαμβανόμενη ενδοσχολική και εξωσχολική βία και την επιθετικότητα ανήλικων μαθητών.
Παρεμπόδιση μαθημάτων, φασαρίες, εκβιασμοί, καταστροφές αιθουσών, άγριοι ξυλοδαρμοί, μαχαιρώματα και εμπόριο ναρκωτικών, έχει καταντήσει καθημερινό πρόβλημα σε πολλά σχολεία της χώρας, ιδιαίτερα αυτά που βρίσκονται σε μεγαλουπόλεις όπως, η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, ο Πειραιάς, κ.α.
Εκπαιδευτικοί και γονείς διαμαρτύρονται γι’ αυτή την ανυπόφορη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα σχολεία, χωρίς οι κομματικές κυβερνήσεις με τις δογματικές πολιτικές τους, να μπορούν να δώσουν μια σοβαρή λύση στο πρόβλημα που οι ίδιες το έχουν δημιουργήσει.
Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές, δηλαδή οι αυριανοί πολίτες της χώρας μας, να μην είναι σε θέση να αντιληφθούν και να κατανοήσουν την ίδια τη γλώσσα τους μέσα από την οποία, οι ανθρώπινες κοινωνίες μπορούν να επικοινωνούν, να αναπτύσσονται και να δημιουργούν τους τομείς που συνθέτουν τις πολιτείες τους.
Η κατάσταση αυτή όμως είναι καταστροφική για το σύνολο των ανθρώπων, καθώς το οδηγούν σε οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα, προ διαγράφοντας ένα δυσοίωνο παρόν και ένα ακόμη χειρότερο μέλλον.
Η ευθύνη γι’ αυτή την προβληματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι μαθητές που ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, δεν μπορεί να οφείλεται πουθενά αλλού, παρά μόνο στο δογματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης που ορίζει το υπουργείο Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού των κομματικών κυβερνήσεων.
Το εκπαιδευτικό σύστημα του καθεστώτος είναι τέτοιο, που είτε μέσα από τις δογματισμένες διδασκαλίες, είτε την άχρηστη “γνώση” που περιέχεται στα βιβλία που υπάρχουν στις υπερβολικά φουσκωμένες μαθητικές τσάντες, σκοτώνει την δημιουργική φαντασία και την έφεση μάθησης των παιδιών.
Καταστρέφει δε την κριτική τους ικανότητα καθοδηγώντας την σκέψη και την πράξη τους, σύμφωνα με σχεδιασμούς που εξυπηρετούν αλλότρια προς το Έθνος μας συμφέροντα και συγκεκριμένες ομάδες, όπως είναι οι μασονικές στοές, τα δογματικά ιερατεία, κ.α..
Η λύση σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να δοθεί μόνο μέσα από ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένης παιδείας, όπως αυτό που έχει προγραμματίσει, με απόλυτη ευθύνη, ο πολιτικός φορέας του Έθνους, η Ελλήνων Συνέλευσις.
Το πρόγραμμα αυτό αναφέρεται στο Κεφάλαιο Γ, των Προγραμματικών Δηλώσεων της Ελλήνων Πολιτείας που αφορά τον πρώτο από τους νευραλγικούς κύριους άξονές της που είναι η Παιδεία.
Η Ελλήνων Πολιτεία που στερεώνει ήδη εδώ και χρόνια η Ελλήνων Συνέλευσις, θεωρεί την παιδεία ως τον κρισιμότερο και πιο νευραλγικό τομέα της κοινωνίας. Για τον λόγο αυτό έχει προγραμματίσει να αναθέσει τεράστια κεφάλαια, για να δημιουργήσει την υλικοτεχνική δομή που είναι απαραίτητη για την άριστη, πλήρη και ολοκληρωμένη παιδεία.
Το κτίσιμο του πνεύματος και του σώματος των μαθητών είναι υποχρέωση της Ελλήνων Πολιτείας, η οποία αναλαμβάνει πλήρως το καθήκον της ενώπιον του Γένους μας.
Τα σχολεία στην Ελλήνων Πολιτεία είναι τα εκκολαπτήρια των νέων Ελληνικών Γενεών που οφείλουν να λειτουργούν για να δημιουργούν νέους πολίτες, που να είναι δομημένοι σωματικά, ψυχικά και πνευματικά, ώστε να είναι άξιοι να πάρουν την Πολιτεία στα χέρια τους.
Στην Ελλήνων Πολιτεία το ολοκληρωμένο πρόγραμμα παιδείας μάθησης, εξάσκησης, προετοιμασίας, εκγύμνασης σωματικής – πνευματικής, θα εκτελείται μόνο εντός του σχολείου.
Για τον λόγο αυτό η Παιδεία είναι αυτή που θα ενισχύει την δημιουργική φαντασία, την κρίση, την επίγνωση και την αυτογνωσία, διότι ο αυριανός Έλλην Πολίτης έχει καθήκον να μετέχει «κρίσεως και αρχής» σε οτιδήποτε υπάρχει, ώστε να διακρίνει τι είναι δικό του, τι είναι μέσα από την Κοσμοθέασή του και τι όχι. Η Κοσμοθέαση είναι οτιδήποτε προσλαμβάνεται από τις αισθήσεις του και γίνεται αντιληπτό μέσω της νοητικής διεργασίας ως αληθινό και υπαρκτό.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕ